fredag 4 juli 2014

Rickard Fuchs - Visst är det härligt att vara svensk!

Den här boken har jag läst många gånger sedan jag snubblade över den inne på Åhléns i Stockholm för en herrans massa år sedan. Då jag alltid gillat kåseri-formen och att skriva med glimten i ögat så dras jag till sådana här böcker. Det är aldrig fel med en bok som får dig att brista ut i gapskratt!

Senaste gången jag tog fram den så var det främst för att visa Johan mitt absoluta favoritkapitel där svensk natur och framför allt svensk jakt avhandlas. Sedan blev den kvar framme och jag tror inte Johan läst så mycket i den men jag själv har läst ett avsnitt då och då.

Som så många andra kåserier så kan de efter ett tag kännas lite väl mycket daterade men stora delar av boken är lika relevant nu som när det skrevs och oavsett - hejdlöst roligt!

Goda skratt garanteras helt enkelt! Så bäst att höja ett varningens finger - såvida man inte känner sig väldigt bekväm med att folk stirrar på en när man sitter på buss eller i tunnelbanan och skrattar för sig själv så är det inte boken att läsa på resande fot..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar