tisdag 15 oktober 2013

30årsfesten med Galenskaparna & After Shave på Oscarsteatern 10 oktober 2013

Vi lyckades aldrig ta oss iväg till den här föreställningen när den gick upp i Göteborg men så flyttade firandet vidare till Stockholm och en möjlighet uppenbarade sig! Snäll som jag är så frågade jag mina föräldrar om de ville gå med, vet ju att pappa är ett troget fan och mamma gillar teater. Som tack för min snällhet så betalade de för biljetterna..

Väl på plats visade det sig att jag och Johan uppenbarligen drog ner medelåldern på publiken rejält, vi såg till något barn och några till åskådare i vår ålder men annars var det mest gråa hår överallt - varav en stor del verkade tillhöra den där bussen som väntade på de efteråt.

Vi valde "Macken".
Det här var onekligen en hyllning till sin egen förträfflighet under jargongen att alla ska med. Då Kerstin Granlund inte längre står på scenen så inleddes föreställningen med ett förspel i form av videoklipp med Kerstins bästa. När akt två började fick vi ett nytt förspel med Peter Rangmars bästa då han ju tyvärr inte finns hos oss längre.

Själva föreställningen inleddes med Bara Sport för att sedan rulla på med höjdpunkter från alla åren. Tydligt för egen del blev det att jag faktiskt inte sett så mycket av Galenskaparna & After Shave de senaste åren, Inte bara glögg var det enda inslag på slutet jag med säkerhet vet att jag sett - och också druckit en egen blandning av stora julgroggen...

Men det här var ju minnenas kväll och inte blev man besviken heller, även om jag på några ställen saknade bakgrundsskådespelen till låtarna.

"Margareta den feta"
Spånez fick alla att jobba hårt i alla fall då den nyproducerade låten givetvis samtidigt hade spelats in och pressats upp och fanns till försäljning ute i foajén efter föreställningen. Där ute lurade Johan mig att spendera absolut alla mina pengar på souvenirer för inte nog med att han ville ha Spånez-singeln, dessutom behövde vi absolut DVD:n med originalnumrena - så vi kan se föreställningen en gång till så som det egentligen skulle sett ut!

Mer än så här behöver inte sägas, hösten i Stockholm är slutsåld sedan länge och det var en himla många roliga program vi fick se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar